Jaunumi

Par pieklājību

 
19. septembris, 2016
 

Aicinot valsts un pašvaldību iestāžu darbiniekus un to klientus būt pieklājīgiem, atklātiem, godprātīgiem un atbildīgiem savstarpējā saskarsmē un grūtību risināšanā, Tiesībsargs uzsācis kampaņu “Īsa pamācība labā pārvaldībā” sadarbībā ar atsaucīgākajām pašvaldībām.

Tiesībsarga birojs nolēma: jāskaidro, kas tad īsti ir laba pārvaldība, un atlasīja septiņas aktuālākās tēmas.  Piemēram, pieklājība. Tā ir viena no labas pārvaldības pazīmēm,” saka Tiesībsarga pārstāve Ruta Siliņa.“Valsts pārvaldes vai pašvaldības atklātība, godaprāts, pieejamība, atbildība, pretimnākšana un saprātīgums – tās ir labas pārvaldības pazīmes, par kurām septiņu mēnešu garumā ar dažādām karikatūrām skaidrosim, kas tas tāds ir,” stāsta Siliņa.Piemēram, pirmā karikatūra skar pieklājības tēmu – tajā pa valsts iestādes ēkas logu redzami sabļaujamies divi cilvēki; klients kliedz: „Bardaks, kur ir jūsu vadība”, uz ko ierēdne: „Neko nezinu, tā nav mana kompetence.' Savukārt ārā garāmgājējs sunītim saka: „Izdzirdēju kādu rejam, un nodomāju, ka tas esi tu”. Tiesībsarga birojs te komentē, ka pieklājībai jābūt abpusējai.